Wednesday, September 26, 2007

Al-Fatihah

Pengumuman
Allayarhamah Mak Andak Siti Zaharah binti Bidin, meninggal dunia, sejam sebelum mendarat di KLIA, sepulangan dari menunaikan umrah, hari ini.

Jenazah allahyarhamah insyallah akan dikebumikan, di Temerloh pada hari ini.

Innalillahiwainnalillahirojiun. Moga rohnya di tempatkan di kalangan mereka yang beriman.

Daripada Allah kita datang, kepadaNya jua kita kembali.

Salam takziah buat anak-anak allahyarhamah Mak Andak, Kak Jus, Kak Fiz, Boy, Mas dan Lily, semoga tabah dengan kehilangan di Ramadhan yang mulia ini.

4 comments:

Anonymous said...

Salam takziah buat anak-anak allahyarhamah Mak Andak, Kak Jus, Kak Fiz, Boy, Mas dan Lily, semoga tabah dengan kehilangan di Ramadhan yang mulia ini.banyak2 la kita bersama2 mendoakan kebaikan beliau

-Fuad

Unknown said...

errr... menantu2 arwah tak takziah sekali ke?

Anyway... she passed away about 10-15 mins before landing. One hour before landing, she collapsed while waiting to use the lavatory. She complained that she was too weak and wanted to rest. At first I thought it was hypoglycemia(low sugar level). So the doctors gave her plenty of sugar. Yet, she remained weak and her pulse was getting weaker. It became weaker and weaker until it finally stopped. Cause of death was heart attack.

Sepanjang arwah di Madinah & Mekah, tiada tanda2 pelik. Dia sihat dan segar sentiasa. Tak pernah komplain penat pun. Kami pergi ke bandar Taif bersama2 Abg Long Mejar Ramli. Dia tetap tunjukkan keriangan dia.
Abg Long, terima kasih kerana banyak membantu kami sehingga pengurusan jenazah.

On behalf of my siblings, I would like to thank for the condolences. Sekarang kami adik beradik yatim piatu dan kami yang paling tua ni terpaksa jadi 'orang tua' dalam keluarga ini.

-menantu mak andak yg paling tua-

Anonymous said...

Salam,

Abang Lan. Terima kasih sebab sampaikan kisah allahyarhamah di hari2 akhir beliau. Alhamdulillah, sampai hajat beliau nak ke Mekah, dan dapat pula menyempurnakan ibadah dengan sihat dan happy. Dan syukur juga, pemergian allahyarhamah di dalam perjalanan pulang, dan tidak di sana. Sekurang-kurangnya dapat juga anak-anak sendiri menyempurnakan jenazah beliau.

Tina

Anonymous said...

aah laa, mintak maaf yer abg lan... bersabarlah

Takziah utk semua

Fuad